tisdag 20 september 2011

"Happy ending"

Igår hade jag en minihemtenta så denna dag blev därför ganska studiefri eftersom nya föreläsningar inte kör igång förrän imorgon,onsdag. På morgonen simmade jag en kilometer och sedan på eftermiddagen var det massage och kotknäckning som stod på dagordningen. På tal om massagen kom jag därför att tänka på något en kompis berättade för några dagar sedan och som såväl roade som förvånade oss...

...Här om dagen var denna tjejkompis ute och sökte jobb. Eftersom hon hade jobbat som massör tidigare gick hon till ett SPA som hade annonserat efter just massör. Förvånad blev hon därför när den ägare och chef som hon fick träffa tog emot henne topless, sa att hon jättegärna kunde få jobb där och att det naturligtvis ingick "happy ending" för kunderna. Vår kompis tackade vänligt men bestämt 'nej' till jobberbjudandet och var minst sagt smått chockad när hon gick ut därifrån. Oj vad vi skrattade när hon berättade om situationen (som naturligtvis lät mycket roligare när hon berättade den än det jag återgivit ovan).  

Men jag blev samtidigt förvånad. Att ge "happy ending" måste ju räknas som prostitution som i sin tur är olagligt. Om ägaren var så öppen med sin verksamhets "bonusutbud" borde väl risken vara ganska stor att åka fast och därigenom få SPA-salongen att gå i konkurs? Det för mig till nästa fråga. Eftersom detta verkar ske rätt så öppet så borde ju polisen ha kännedom om det, men varför gör de i så fall ingenting om det nu är en lagöverträdelse som begås? Kan det vara så att poliserna här i Tampa prioriterar att ge slutet av arbetsdagen en "happy endning"?..    

- Det var några tankar från en lagomt pryd och laglydig Floridafru denna tisdagkväll.

4 kommentarer:

  1. .... och vi skandinaver som ska vara så frigjorda... happy ending efter en arbetsdag för oss är snarare att middagen är färdiglagad och favoritprorammet går på tvn :D kram på dig <3

    SvaraRadera
  2. Hihi, ja det skulle ju vara det perfekta lyckliga slutet! Kanske det var det som var menat - att de förutom att massera kommer hem och städar och lagar mat åt en - och att jag bara tolkade freudianskt fel! :P Om det är så går jag dit med detsamma! ;) Kram!

    SvaraRadera
  3. ooh fatta vilken affärsidé!!!! kanske är där juanita har tagit vägen... ut och leta!!! ;)

    SvaraRadera
  4. Haha! Hittills tyder hennes brist på arbetsmoral (jag har ju trots allt aldrig sett människan!) att hon inte är typen som skulle ta på sig några bonusuppdrag, men jag kanske underskattat henne? :P

    SvaraRadera