fredag 9 september 2011

Självmordsbenägna råttor?

Äntligen helg! Vad denna vecka har gått fort... men det kan ju i och för sig ha att göra med att vi kom tillbaka från vår semester först på tisdagskvällen. I helgen planeras i alla fall ett besök på nöjesparken Buschgardens som har en ny attraktion, Cheetah hunt, som vi ännu inte testat. Sedan på söndag blir det yoga... Vi båda håller tummarna att våra träningsvärk deluxe har gett med sig tills dess.

Igår när jag var på veckomassagen pratade jag och massörskan om resan vi varit på, eftersom hon ofta besöker sin syster i just Colorado. Hon frågade då om vi hade sett många prairie dogs (präriehundar) utefter vägarna och förklarade att de brukar utgöra ett stort problem eftersom de står på vägen när det kommer bilar. Präriehundar hade jag hört talas om tidigare och föreställde mig att de såg ut litegrann som coyotes, men hennes beskrivning passade ganska bra in på de råttliknande djur som på många ställen under vår resa stod på bakbenen på sidan av vägen (ALLTID på den vita streckade linjen) som om de funderade på om de skulle begå självmord eller inte. "No, Only suicide rats" svarade jag därför eftersom jag och Mattias redan hade, i brist på annan information, artbestämt de, för oss, okända djuren. Men tydligen var de redan artbestämda och kallas för präriehundar. Man lär sig någonting nytt varje dag!  

Präriehund med självmordstankar?

Kom igen! Visst håller ni med om att de ser mer ut som en råtta än en hund? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar