onsdag 21 december 2011

När studiemotivationen tryter...

... verkar jag alltid ha energi över till att surfa på nätet! Konstigt, konstigt...   
   Idag står inläsning av amerikansk mellanösternpolitik på schemat. Men istället har jag ägnat förmiddagen åt att kolla upp olika hundraser eftersom vi tänkt köpa valp ganska snabbt när vi flyttat tillbaka till Sverige. Just nu står det mellan raserna Golden Retriever och Nova Scotia Duck Tolling Retriever ("Tollare"). Men raserna Perro de Agua Español och Kooikerhondie är också intressanta. Det optimala skulle naturligtvis vara att klona vår nuvarande Golden Retriever Kajsa (helt enkelt därför att hon är bäst på alla sätt och vis), men valpköp känns på något sätt mer etiskt och smidigt.
 
Tollare - en av de snyggaste raserna enligt mig, bra
mentalt, men kanske mer energi än vad vi har tid med?
Perro de Agua - mycket tilltalande mentalt,
men pälsen avskräcker mig
Kooikerhondie - lättlärd och smart,
men kanske för mycket jakt?
Golden - en ras jag tycker jättemycket om,
men det skulle vara kul att testa en ny ras
      
Så om någon av ni läsare har koll på någon av dessa raser (förutom Golden som jag redan har bra koll på) får ni gärna skriva några rader om er upplevelse av raserna.
  
Eftersom vi nu har några inbokade besök under våren; Mattias syster med familj, Min vän Helen och hennes Anders samt Susanne (som jag var till Centralamerika med) kommer hit, så har jag även surfat runt lite och kollat på utflyktsmål etc. Floridas utbud tar aldig slut! Vi har bott här i ett och ett halvt år nu och än finns det mycket kvar att se och göra! :)  Inte så konstigt att Florida är ett populärt turistmål...

2 kommentarer: