tisdag 20 december 2011

Martas avskedsfest

Idag skjutsade jag Marta till flygplatsen så nu bor jag och Mattias återigen själva. Nedan kommer de utlovade bilderna från den avskedsfest vi hade för Marta i söndags, så ni också får ett ansikte på vilka vi umgås med.

Scott (som kan skryta med att ha druckit 250 olika ölsorter under ett år på Pourhouse),
Marta och Mattias

Carol (en av mina zumba-kompisar), Marta och Chris

Vapengalne kanadensaren Allain, jag och indiern Raj (grannar till oss)
 
Richies hund som gillar att hänga vid baren och dricka öl

Marta och jag. Kommer sakna henne, men nu har jag någon att hälsa på i Polen!

Senare under kvällen, naturligtvis när kamerans batterier hade givit upp, kom några andra kompisar förbi som hade varit på en "Ugly x-mas sweater party" som är ganska vanligt här. Det går i korthet ut på att man tar på sig någonting överdrivet juligt, helst stickat, som man aldrig skulle bära annars. Därefter festar man hårt och gör narr av varandras fula tröjor. En jultradition att ta med hem till Sverige?

2 kommentarer:

  1. Ahahaha, ja Ugly X-mas Sweater Party är ju en så rolig grej! :) Det MÅSTE vi ta till oss i Svea ;)

    Kul att ha nån att hälsa på i Polen :) Söt tjej, hon Marta :)

    SvaraRadera
  2. Ja, min erfarenhet är att en resa alltid blir bättre om man känner någon på plats som kan visa en runt :)

    SvaraRadera