måndag 26 december 2011

Julpalm och världens största katt

Inga blogginlägg på ett par dagar... det betyder att jag, liksom många av er andra, "gick på ledigt" några dagar. Jag och Mattias har faktiskt precis kommit hem från en väldigt spontan två-dagarsroadtrip till St Augustine i nordöstra Florida... men först lite om vårt julfirande detta år!

Julen firas ju som bekant på juldagen här i USA, men vi bestämde oss för att fira på julaftonen ändå med ett så svenskt julbord vi kunde åstadkomma - och det blev riktigt gott faktiskt!

Vår kalla jultallrik

Vår varma jultallrik
 På kvällen var vi bjudna på julfest hos vår f d granne Morgan, som dessutom hade sina föräldrar på besök. En väldigt trevlig fest som bjöd på mumsiga tilltugg, drinkar i överflöd, kända ansikten, den största katt jag någonsin sett och mina drömmars julgran.

Morgans julpalm... VILL HA EN OCKSÅ!

Kvällens damer: Morgans mor Debi, jag, värdinnan Morgan & Carol 

Jag hittade mig två stiliga karlar: Mattias och Mark
 
Morgan hade inte legat på latsidan när det kom till tilltugg


Julshots med Grand Central-gänget

Morgan, Debi och den STÖRSTA katt jag sett, Mr. Kingston
Efter festen traskade vi ned till den nyöppnade mexikanska restaurangen i samma hus och därefter avslutades kvällen på vår stammispub Pourhouse med en skålning i champagne på tolvslaget för att skåla in juldagen.
 
Brian, jag och Jorge på Pourhouse
Denna veckas uppdrag blir att söka med lykta och förstoringsglas efter en julpalm att ta med hem till Sverige samt kolla upp vad det skulle kosta att frakta en julpalm till Umeå. För julen för mig och Mattias är ju trots allt väldigt förknippad med sol och palmer, så därför skulle det vara perfekt att ha en julig palm i vardagsrummet hemma i Umeå vid nästa julfirande, väldigt mycket oss helt enkelt! 

2 kommentarer:

  1. Jultallriken såg ju mumsig ut.
    Jag läste i tidningen idag att vi har så varmt väder i Sverige får vi tacka Er för.
    Det varma vädret i Florida har tagit en nordligare bana, därför är det så varmt här. Igår var det 7 grader i Barcelona och 13 grader i Berga utanför
    Stockholm.
    Ha det bra.

    SvaraRadera
  2. Där ser man! Dock tror jag att Sverige gav tillbaka lite kallgrader till florida i utbyte för idag var det verkligen kallt! Endast 13 grader = snuggie och glöggsipparväder... brrr

    SvaraRadera