lördag 17 december 2011

Måste vi börja sportdyka och spela golf när vi flyttar hem?

Som jag berättade tidigare så har vi lagt ut en annons på blocket för att hitta en ny hyresgäst till vårt hus i Umeå för den resterande tiden vi ska vara borta. När vi gick in för att kolla på annonsen fick vi oväntat lära oss en massa nytt om vår stadsdel Ersforsen från en liten informationsruta till höger från Experian, ett företag som genomför livsstilsundersökningar.  


Själva passar vi in på väldigt få av ovanstående punkter. Betyder det att vi inte passar in och måste börja spela golf och sportdyka när vi kommer hem? Eller räcker det kanske att vi lagt ned mycket pengar på byggmaterial i och med husrenovering? Hoppas det. Hur som helst tyckte jag att det var riktigt kul att läsa ovanstående och det skulle vara kul att veta hur undersökningarna går till eftersom jag sett väldigt få minibussar, båtar och golfbagar bland mina grannar. Jag gick därför in på deras hemsida för att kunna se hur de beskriver exempelvis min uppväxtort Västra Spöland. Men tyvärr hittade jag inte vart man kunde komma åt sådan information på hemsidan (gissar att man måste köpa/beställa den). Synd! Jag tycker annars att det kan vara ganska roande att läsa om generaliseringar.

4 kommentarer:

  1. Golf kan ni väl börja med?!

    SvaraRadera
  2. sportdykning röstar jag på, ni har ju ån just baki knuten. Eller vill man avancera finns ju umeälven. Säkerligen en o annan abborre?! Skämtåsido, dykning för att det är kul!

    SvaraRadera
  3. "Minimänniskor" och minibuss kan Ni väl ordna iallafall? ;)

    SvaraRadera
  4. Golf tar för lång tid att bli bra på (=jag skulle ge upp innan jag kom någon vart) sportdykning hade jag faktiskt trott att vi skulle börja med här i Florida, men hittills har snorkling känts tillräckligt. Angående "minimänniskor" får de nog vänta några år (men en hundvalp är inte omöjligt) och mustangen får duga, åtminstone första månaderna i Sverige ;)

    SvaraRadera