fredag 2 december 2011

''Gratis'' Personlig tränare

Fördelen med att det nyligen varit Thanksgiving här är att många fortfarande befinner sig i 'Holiday mode" och skippar att gå på gymmet. Igår var vi bara två deltagare på Body Pump, två deltagare på Body Flow och när jag sedan på kvällen for på ett Zumbapass (som åtminstone brukar dra 15 deltagare) var vi återigen bara två. Nästan som att ha en personlig tränare! Zumbainstruktören tog också tillfället i akt att göra lite mer av passet och hade med sig magdanskjolar (sådana där som låter en massa när man rör höfterna) som vi hade på oss under en timmes dansande och rumpskakande.

Behöver jag säga att instruktörerna på mitt gym blev väldigt glada när vi kom tillbaka från vår Ecuadorresa eftersom många av passen som jag brukar gå på hade varit helt utan deltagare medan jag var borta... På mitt gym IKSU i Umeå skulle sånt nog aldrig märkas (enligt VK är IKSU den näst största träningsanläggningen i världen sett till antalet gruppdeltagare på pass).

På tal om träning så berättade instruktören på mina två pass imorse (där jag var enda deltagaren på första passet och sen fick sällskap av en till på det andra passet) att det kommer hållas en tävling här i Tampa Bay imorgon som heter Tough Mudder - en tävling som förflyttar sig mellan olika städer och nu har turen kommit till Tampa. Tydligen går det ut på att utsätta sitt lag på riktigt hårda påfrestningar, ex. springa genom hängande rep som är strömförande och har kontakt med vattnet som man springer i(strömstötar mot alla delar av kroppen inklusive ansiktet), springa på glödande kol, hoppa från höga höjder ner i isbad, dyka i gyttja... listan kan göras lång. Men i slutet av allt detta så får alla som deltar - en gratis öl! (Är ni nyfikna på att veta mer kan ni kolla upp Tough Mudder på youtube).


   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar