torsdag 8 december 2011

I Europa pratar alla europeiska.

Marta kom precis hem från jobbet (hon jobbar som servetris) och berättade om en kund (en polis) som hon hade småpratat med. Hon hade berättat för honom att hon var från Polen och bodde ihop med två svenskar. Kunden hade då frågat vilket språk vi talade hemma med varann varpå Marta svarade att vi kommunicerade på engelska. Kunden hade då sett uppriktigt förvånad ut och sedan frågat "Är det inte enklare för er att kommunicera på europeiska?" Mån om att få sin dricks höll sig Marta från att håna kunden över dennes okunskap och informerade istället honom om att det talas många olika språk i Europa och att "europeiska" inte är ett existerande språk...



... skrämmande hur oallmänbildade vissa människor kan vara!

2 kommentarer:

  1. Haha, så himla gulligt. Jag ser så fram emot resan till Usa. Kanske jag äntligen kan få en möjliget till att känna mig allmänbildad?! Och nej. Ni ska inte bli avskräckta bara för att det var kass i holland. Jag menar här hade vi storm o 6 plusgrader. Exotiskt väder på nå vis. En nästintill andlig upplevelse när det blåser så mycket så att man tappar andan o känner kinderna fladdra!

    SvaraRadera
  2. ... och jag ser fram emot grymt mycket att ni kommer hit! :) Ja, vädret i Sverige låter ju helt underbart, nästan så att man börjar längta hem... ;)

    SvaraRadera