onsdag 2 maj 2012

Två svenskor gör stan


Igår blev det lite shoppande och stadsvandring med svenskan Tina från Göteborg, vars man också är med på samma konferens som Mattias. Själv shoppade jag inte något, känns lite onödigt att köpa på sig saker så nära hemflytten. Efter shoppingcentret gick vi i alla fall ned till Gaslamp Quarter, som är en av de saker San Diego är känt för. Mysigt, mysigt! Vi satt även ned på ett café ett tag där vi åt lunch och tog varsin drink.


Gaslamp Quarter - de mysiga restaurang-och bargatorna i San Diego


Kännetecknande för San Diego


Jag och Tina på ett café


Handväskhållare vid bordet - borde vara obligatoriskt på alla restauranger och barer!
 Idag har jag bara suttit på hotellet. Hade nämligen föreläsning på portugisiskakursen idag. Mattias gör sin sista dag på konferensen idag  så efter det blir det att turista tillsammans resten av veckan här i södra Kalifornien! :) Planen just nu är att stanna en till natt i San Diego, imorgon och fredag hyr vi bil och åker till La Jolla, Los Angeles och Malibu. Sedan på fredagskvällen åker vi till Pasadena, en ort lite utanför Los Angeles, där en kompis till mig bor som jag inte träffat på ca sju år!

Jag önskar att det kunde bli lite varmare här faktiskt, tjockkoftan på varje dag och den tiden jag tillbringar på hotellrummet ligger jag mestadels nedkrupen under täcket och känner mig frusen och ynklig. Och ja, jag vet att jag brukar gnälla även när andra inte tycker att det är kallt. Därför tog jag ett kort på poolområdet idag så ni kan se hur tomt det är! Inte ens de modigaste och varmblodigaste blekfisarna vågar sig fram...

Hotellets poolområde

4 kommentarer:

  1. Låter härligt dit ni ska.. Mer värme där

    SvaraRadera
  2. Hoppas på det! Men det är ju norrut vi åker så vågar inte hoppas för mycket :(

    SvaraRadera
  3. Hej Victoria!

    Läser fortfarande din blogg och ler fortfarande igenkännande när jag läser om den amerikanska vardagen.Längtar tillbaka! Har bokat årets Florida resa i november bär det av igen till huset i S:t Petersburg.
    Föst kommer vi göra stop i San Fransisco under ett par dagar. En tur på The Wine train i Napa Valley hägrar.

    Ha en fantastisk fortsatt resa och Välkommen hem till Sverige igen!

    //Pernilla

    PS Det var jag som mailade om tips och ideér på saker att göra:)

    SvaraRadera
  4. Hej Pernilla!

    Vad kul att du fortfarande följer bloggen :) Den kommer leva vidare åtminstone en månad till... Är faktiskt avis att du har SF och St Pete att se fram emot, två städer jag tycker om väldigt mycket!

    SvaraRadera