tisdag 15 maj 2012

Floridas fräsigaste fest

Jag får väl börja med att be om ursäkt för att det börjat bli längre och längre mellan mina inlägg - vi har haft fullt upp helt enkelt! Vår avskedsfest var i alla fall jättelyckad. Vi började vid sju på kvällen, sista gästen for hem vid tolv dagen efter och totalt kom det 40+ personer. Med alla samlade insåg vi vad lyckligt lottade vi varit under vår tid här som, i samtliga fall slumpmässigt, träffat så härliga människor! Och även om många sa att de en dag kommer att komma och hälsa på i Sverige så vet vi naturligtvis att det inte kommer bli så, men några av våra kompisar är vi säkra på att återse igen så det känns bra.

Nedan kommer lite bilder från festen...
Mattias med sin vapendragare Alain


Kate, Georgie, Joel och Meagan

Kevin, Taris (som hjälper med mig portugisiskan) och jag

The Swedes tillsammans med Liam - galnare människa får man leta efter!

Alex, Kari och Allan

Kevin, Shaun, the Swedes, Raj och Alain

Mattias och Mark hade matchande tröjor kvällen till ära - tillsammans är de Rise of the Fenix!


Leda, jag och Morgan


Jag, Joe, Jackie och Mary
 Men tyvärr kunde naturligtvis inte alla vi ville träffa så nu består återstående dagar av många lunch- och middagsinbjudningar. Men först måste jag och Mattias tillbaka till Tampa! Vi har nämligen båda färdats ca tre timmar norrut, han till Boston och jag till Chicago där jag hälsar på hos Prashant - vår indiske kompis som flyttade hit.   Chicago har verkligen varit över förväntan hittills, fick bland annat en guidad rundtur av en uteliggare med konspirationsteorier när jag steg av pendeltåget från flygplatsen till centrum - men mer om det, och resten av Chicagovistelsen, nästa gång...

4 kommentarer:

  1. Det såg ut som en lyckad fest. Otroligt så många människor
    Ni har lärt känna.

    SvaraRadera
  2. Vad härligt med en sån klunga nya vänner! Det måste kännas tufft att lämna dem.

    Antar Du min bloggutmaning?

    http://maypel.wordpress.com/2012/05/16/utmaning-lite-mat-och-resor/

    SvaraRadera
  3. Maya: Kul med bloggutmaning, jag antar den!

    SvaraRadera
  4. Vad snygg du var i håret!!

    SvaraRadera