fredag 25 maj 2012

Sista massagen, sista Zumban, sista...

Igår var jag på min sista massage - gratistimmen som vi tidigare hade blivit lovade av klinikens ägare som en hejdå-present. Så skönt och välbehövligt efter flera veckors stressande! Mattias har haft en riktig otur och åkte igår förmiddag på något som liknande en låsning i ryggen - stackaren kunde knappt resa sig upp och hade skrämmande begränsad rörlighet - så tur att vi redan hade massage och kiropraktik inbokat på eftermiddagen. Mattias blev lite bättre, men bokade en tid för idag också. Planen var annars att åka ut till Clearwater en sista gång idag och åka på vattenskotersafari. Men hälsa går före nöje och nöjen har vi haft gott om under vår tid här... så hoppas jag bara att Mattias rygg, och mitt värkande infektionsfyllda öga, går till sig, annars blir det en påfrestande bilsemester för oss de kommande tio dagarna!

På kvällen for jag på mitt sista Zumbapass med min favoritinstruktör Ronda - som för övrigt var den som introducerade mig till den grymt roliga träningsformen för ca tio månader sedan. Jag kom dit någon minut sent så när hon väl såg mig så pustade hon ut och sa att hon hade varit orolig att jag skulle få förhinder samt påminde mig om att hon hade något särskilt i åtanke inför mitt sista pass. Det visade sig att hon hade satt ihop en spelningslista av många av de låtar hon visste att jag tyckte om extra mycket och två av låtarna drog hon även upp mig på scenen och utsatte mig för några spontana och smått pinsamma "dansdueller". Som tur var så var det bara fyra deltagare i rummet och, såvitt jag vet, filmade ingen så oönskade filmer på youtube behöver jag nog inte oroa mig för!  

Ronda och jag - svettiga efter ett fartfyllt pass!
  När passet sedan var slut så kom Ronda fram med en present till mig...


... som visade sig vara en magdanskjol och ett Zumba Love-armband!


- "So you'll never stop shake your ass everytime you hear a good song!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar