torsdag 10 maj 2012

Selektiva förväntningar

Jobb, plugg och förberedelser inför helgens avskedsfest har stått på schemat sedan vi kom hem. Har även varit några svänger till gymmet och fick förklara mig för mina instruktörer varför jag inte varit på deras pass på en vecka, kul att man varit saknad! haha - På IKSU hemma i Umeå skulle en deltagare mindre knappast märkas.

Igår efter gymmet gick jag och köpte mig middag på en av restaurangerna som finns runt knuten. Tjejen i kassan visade sig vara från Ryssland och det hela resulterade i ett långt samtal om rysk grammatik och uttal! Jag lyckas verkligen träffa de människor jag behöver för stunden, i en affär runt hörnet finns ju en tjej från Brasilien som hjälpt mig med portugisiskan vid några tillfällen. Dock hade jag behövt träffa den ryska tjejen för flera veckor sedan än så här i slutet på kursen, men men... jag antar att det är lite mycket begärt att träffa alla människor med helt rätt tajming ;)

För övrigt har vi mer och mer börjat se fram emot Sverigeflytten! Till en början kändes det kluvet, men nu är vi så inställda på hemflytten att vi båda ser fram emot det riktigt mycket och drömmer om sås till kött, lösviktsgodis i överflöd, limpmackor med kaviar och herrgårdsost, päroncider, kebabrulle på torget... Det där med mygg och kyla har våra förväntningar helt tycks filtrerat bort!

3 kommentarer:

  1. Haha... Det ska iaf bli kul att ni kommer hem snart.
    Vi får hoppas att det blivit varmare då..,,
    Ta med floridavärmen för det är kallt hemma!!

    SvaraRadera
  2. Ni verkar ha det stressigt men det blir lugnare när Ni
    kommer hem.
    Ni är så välkomna hem.

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket, det ska bli riktigt kul att se er alla igen - och längre än två veckor i taget dessutom ;)

    SvaraRadera