onsdag 23 februari 2011

Min man jagar regnmoln

Idag gjorde sig svensken i mig påmind och jag blev väldigt sugen på kanelbullar eller möjligtvis en semla! I sann äktenskaplig anda kände även Mattias hur väldans gott det skulle vara med kanelbullar så det blev en tur till Ikea.

När vi ändå var där passade vi på att slänga i oss varsin portion köttbullar med gräddsås, Mattias tog en prinsesstårtabit och jag äppelkaka med marzansås till efterrrätt. Det planerade gympasset på kvällen blev det, kanske föga förvånande, inget av, även om vi hade de bästa intentioner! Men det är väl tanken som räknas?

När vi sedan skulle hem såg Mattias något som såg ut som regnmoln längre bort och begav sig ut i en jakt efter regn med förhoppningen att vår dammiga bil skulle få sig en dusch. Vi hittade inga moln, men fick däremot se lite nya delar av stan som vi inte varit i tidigare, vilket inte var fy skam.

Blev för övrigt lite less på pluggandet idag. Universitetsstudier från en solstol i all ära, men jag saknar mitt jobb, mina kollegor och alla härliga ungdomar!

3 kommentarer:

  1. Det är ju tur att Ni har IKEA :) Lät gott det där! Kul att se nya delar av stan, antar att det finns en del outforskat än då. :)

    SvaraRadera
  2. Grattis förresten till Mattias som har namnsdag idag 24/2 :)

    SvaraRadera
  3. Tur att ni sa det, hade ingen aning (men det ska jag såklart inte avslöja)och gratta honom med detsamma! ; Kram

    SvaraRadera