onsdag 16 februari 2011

En välsmakande buffé bestående av hår och kläder, varsågod!

Mattias kom ut från badrummet igår och berättade i förbifarten på vägen tillbaka till sitt arbetsrum att han hade sett en silverfisk som han hade haft ihjäl i badrummet. EN SILVERFISK!!! Själv har jag aldrig sett en, men det lät äckligt. Så jag började googla och fick lära mig en massa saker jag inte ville veta; att nästan alla hem har dem, att de är stora och äckliga, trivs i kök och badrum, lever i flera år och lägger 50 ägg åt gången. Därutöver älskar de att kalasa på lim, tvålrester, alla slags textiler, hår, papper, foton, mattor, kläder... det gör ju vårat hem till en första klassens buffé för silverfiskar! Där försvann den pluggmotivationen för den kvällen och även idag scannar jag badrummet ordentligt innan jag går in.

Ibland är det bästa att förbli ovetandes...

4 kommentarer:

  1. Schysst! Nu gjorde du mig olycklig medvetande om vad silverfisk är också!

    SvaraRadera
  2. hehe, jag vill bara vara en sån där givmild vän som delar med mig ;)

    SvaraRadera
  3. Hej på Er
    vilken otur med de oinbjudna gästerna i badrummet, men detta är ju inte ovanligt. du får försöka se dem som "flugor" och slå ihjäl dem när de dyker upp. det kan ju också finnas något starkare medel som man kan ta till.
    Vad härligt väder ni har haft på eran resa. Här har vi graderna åt andra hållet, minus uppemot 30 har det varit, men idag är det bara 18. Jag jobbar långhelg i helgen, så pappa och Kajsa passar då på att åka till Piteå, de skall nog även upp till Haparanda och hälsa på släktingar.
    Jag sitter just nu med rullar i håret, jag har köpt elektriska rullar, det är ett ganska bra sätt att snabbt skaffa sig lockar.

    många kramar till Er

    mamma & pappa

    SvaraRadera
  4. Skaffa katt! Vi hade en i vårt badrum men den tog Charlie och kalasade på! Fisk som fisk tänkte väl han!!

    SvaraRadera