måndag 7 februari 2011

Gissa destinationen: 3 poäng

Igår berättade jag om att vi spikat planer för helgen denna vecka. Jag kan nu avslöja att vi bokat en resa och åker redan på torsdag 10/2 för att komma tillbaka på måndag 14/2, alltså om tre dagar! Så till alla er som ständigt vinner TP eller följer tv-programmet På spåret, nu har ni chansen att briljera med era kunskaper (att googla svaren är naturligtvis fusk, man får inte heller 'fråga publiken' eller 'ringa en vän')! Vinnaren kan få ett pärlhalsband...

***3-poängsnivån***
Destinationen vi söker är känd för baseball och rom, men de flesta som åker hit passar på att njuta av de vackra stränderna och den förstklassiga dykningen. Destinationen kan också skryta med att ha världens största radioteleskop. (Källa: Lonely Planet)


På bilden ser du den, i särklass, mest fotade byggnaden på hela destinationen

Eftersom vi har tagit oss en långhelg vi egentligen inte har, så har jag och Mattias nu lagt in högväxeln för att kunna få undan så mycket som möjligt innan resan så vi kan njuta desto mer på plats, med så lite jobb och skolarbeten som möjligt.

1 kommentar:

  1. Jag missade ju detta inlägg så jag gissar på 2 poängarn då :)

    SvaraRadera