lördag 5 februari 2011

Billig utekväll

Det är kul att man upptäcker nya saker runt hörnet fortfarande, trots att vi nu bott här i några månader. Igår bestämde vi oss för att gå ut och ta en drink på ett uteställe i grannhuset som heter Garage. Det visade sig att de varje fredag har utvalda öl och drinkar för 50 cent!!! Det motsvarar ungefär 3,30 kr och hur de kan gå runt ekonomiskt med de priserna är för mig en gåta, men del är väl bara att tacka och ta emot?! :) Barnotan slutade i alla fall på hela 6 dollar (40 kr) för en hekväll!

baren

Jag sippandes på en Sex on the Beach

Imorgon ska vi åka på en snabbdykkurs och förhoppningsvis få simma med och klappa några sjökor! För att förtydliga så är det alltså djuret 'sjöko' jag pratar om och inte en 'sköka' i plural (en kompis jag berättade det för misstolkade och tyckte det lät konstigt att vi skulle klappa skökor.)

I övrigt finns det inte så mycket att rapportera härifrån Tampa. Vi pluggar/jobbar, äter, ser på filmer och serier, spöar varandra i kortspel, tränar och sover. Det där med att det är roligt att ha tråkigt börjar bli lite väl långdraget nu så vi får väl se vad vi hittar på för kul att bryta vardagen med framöver!

3 kommentarer:

  1. Toppenpriser! :)

    Vad roligt, jag har också dykt, i Egypten! Det är såå kul! :)

    Lycka till med Skökorna och Dykcerten!

    SvaraRadera
  2. Tackar :) Jag bodde i egypten ett tag då jag pluggade arabiska, vart var det du var och dök? :)

    SvaraRadera
  3. Bodde i El Gouna och åkte ut till Zeytona Beach! Underbart ställe! :)

    SvaraRadera