onsdag 2 februari 2011

I kryssningstankar...

Nu sitter jag och är sådär ressugen igen. Drömmer om stränder, badvänliga havstemperaturer, nya platser, vacker natur och sol! Kanske har det att göra med att Tampa idag bjuder på molnighet och 18 grader i kombination med att min pluggdiciplin tillfälligt tagit en paus? Att kryssningsfartygen som på ett kick kan ta oss ut till den karibiska övärlden syns från vår balkong och bara lägger till 5 minuters promenad härifrån gör inte heller saken bättre...

Annars så är kryssningar något som varken lockat Mattias eller mig tidigare. Varför vilja vara fast på en båt när man kan använda tiden till att utforska någon vacker ö? Men att kunna besöka olika platser under några dagar utan att behöva släpa runt på sin packning, slippa checka in och ut från hotell och ha det mesta ordnat och fixat i förväg kanske inte är så dumt ändå...

Dags att tänka om?

2 kommentarer:

  1. Den där världens största queen elisabeth går väl därifrån? Det är den jag tänkte att Anders skulle ta med mig på i samband med att vi är o hälsar på hos er :D Då har man ju typ en privat servicepersonal. Verkar ganska soft!

    SvaraRadera
  2. Haha! Just den båten har jag inte sett här i Tampa, men det är 3 andra rederier som går härifrån. Vet att två av båtarna har en personal per två resenärer :P Du kan ju hälsa Anders att jag har många bra kryssningslänkar om han vill börja fila på resan han ska överraska dig med redan nu! ;)

    SvaraRadera