måndag 7 februari 2011

Gissa destinationen: 2 poäng

Jag fick in några gissningar på mejlen, men än är det ingen som har gissat rätt, trots missvisande tjuvgooglingar från en av gissarna.

***2 poängsnivån***
Destinationen vi söker tillhör Karibiens övärld och har, näst efter Miami, det västra halvklotets mest besökta hamn för kryssningsfartyg. Ön är 161 km lång och 56 km bred, med andra ord i storlek med Korsika och går utan problem att ta sig runt på en dag. Förutom utrotningshotade sköldpaddor och papegojor finns det vildhästar på ön. Destinationen har såväl spanska som brittiska och amerikanska influenser...
(Källa: Lonely Planet)

Detta spanska fort går att finna i den äldre delen av huvudstaden.

5 kommentarer:

  1. Har ingen aning var ni ska åka men Jamaica tycker jag skulle vara trevligt att åka till. Kanske att du kan ha använning av "några" av dina halsband där:)

    SvaraRadera
  2. Min gissning är Puerto Rico?? Jag hoppas iallafall att Ni får ett jätteskönt avbräck och en mysig semestertripp! Vart än Ni åker så blir jag ju avundsjuk... ;) Resa är livet!

    SvaraRadera
  3. men jag vet!! ni ska åka till söderhavets mest välkända ö!! hur svårt kan det vara?? Kurrikurridutt-ön såklart!! hälsa Pippi och Kapten Långstrump ;)har även hört att pärlgrottorna ska vara värt ett besök :P

    SvaraRadera
  4. Men Tina! Först tjuvgooglar du - och det blir fel, sen när jag berättar att det är i Karibiska havet så är du övertygad om att vi ska till en Söderhavsö! Kanske dags att du håller dina gissningar för dig själv ;)

    SvaraRadera
  5. hallå, jag är ju grym på det mesta dock inte geografi.. men du som reser så mkt borde ju ha koll på att det inte ens finns en ö som heter kurri-kurridutt-ön :P så nä-nää-nä-nänä på dig :D sen har jag blivit pippifierad efter at spenderat dagen med sjuka barn... pippi i söderhavet är tydligen skitbra!! jag ser inte det bra i den filmen efter 250 gången, tyvärr...

    SvaraRadera