torsdag 17 februari 2011

Mattias i idoljuryn?

Idag åkte jag till shoppingcentret för att göra om mina naglar. Det blev fransk manikyr denna gång med några dekorationsstenar på ringfingren. Själv tyckte jag smileyn blev för rak (övergången mellan det rosa och vita) men var i övrigt nöjd och åkte glatt hem för att visa upp mina fina naglar. Vad jag inte var beredd på var att Mattias tydligen är en nageldesignsexpert. Efter en snabb titt konstaterade han bestämt att underarbetet var under all kritik och att stenarna var för många. Idoljuryn nästa för min käre make?

Dagens naglar

Ikväll ska vi på avskedsfest för en granne som ska flytta till Tennessee (inte helt lätt att stava till). Sedan vi flyttade hit har hon varit väldigt trevlig, social och introducerat oss för andra i byggnaden samt mer än en gång bjudit på sina hembakta och syndiga kakor... Vi kommer därför sakna henne, men däremot inte hennes vita golvmopp som skäller dygnet runt och attackerar dörren när någon går förbi i korridoren.

I övrigt så har vi båda kommit tillbaka till vardagen. Plugg/jobb från morgon till kväll och under mina akademiska kvartar passar jag på att kolla upp och planera kommande resor i och utanför USA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar