söndag 12 juni 2011

Världens största blåsa?

Heldag på stranden idag! Eller tre timmar i alla fall, men det var alldeles lagomt för oss alla. Förutom sol och bad blev det även lite snorkling och brorsan gav tummen upp för våra snorklar som aldrig släpper in något vatten, oavsett om det kommer vågor eller man dyker under vattnet. Jag vet att jag sagt det förut, men jag säger det igen: Om ni någonsin köper en snorkel, betala lite extra och köp en "dry" - rekommenderas för dem som inte vill överraskas av saltvattenskallsupar!

St Pete beach (fotat genom vår numera trasiga strandstol)

En vattenleksak vi inte sett förut! Tramptraktorn...

På hemvägen stannade vi till på pappas favoritrestaurang Sonny's real pit bbq som har en 'all you can eat ribs' för 13 dollar. Det blev 4 tallrikar revbensspjäll innan pappa kände sig klar. Väl hemma var jag, Mattias och Sebastian hurtiga och simmade några längder i poolen.

Det verkar föresten vara stora rekorddagen idag! I morse läste jag att rekordet för världens kortaste man nu är slaget av en 18-åring från Filippinerna som slutade växa vid ett års ålder.

Världens kortaste man med sina 55 centimeter

När Seb ikväll skulle duscha upptäckte han att han hade någonting stort i knävecket (där han tidigare bränt sig). Det visade sig att det var en stor vätskefylld blåsa! Jag stack sönder den med en nål och hann tyvärr inte filma den fontän som uppstod, men däremot tog vi ett "före-kort".

Kan Seb kvala in i Guiness rekordbok?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar