måndag 13 juni 2011

Det enda som biter på otur är skadeglädje

Fredag den trettonde kanske innebär otur för andra men tydligen ska jag akta mig för det betydligt farligare datumet Måndag den trettonde. Det började i morse med att jag för ovanlighetens skull skulle dricka en kopp kaffe. Tyvärr råkade jag stöta till koppen så hela dess innehöll föll ut över mina nya kritvita shorts (som det tog en evighet av butiker och provhytter innan jag hittade), min nya rosa tröja, den ljusa heltäckningsmattan och den ljusa, skinnbeklädda stolen jag satt på. Stolen och heltäckningsmattan ser det ut som att jag lyckades rädda med hjälp av en massa hushållspapper, värre var det med kläderna...

De vita shortsen tvättade jag enligt en tvättguide jag hittade på nätet för "kaffefläckar på vita kläder".

Steg 1: "Om fläcken är ny, tvätta i kallt vatten" - testade och funkade inte!
Steg 2: "Om fläcken är intorkad, doppa den i kokande vatten" - testade och funkade inte!
Tvättade därför shortsen två gånger i maskin plus att jag handgnuggade dem med en grov disksvamp - funkade inte!

Tröjan blev däremot ren efter bara en tvätt, men när jag sedan hängde ut den på tork på balkongen föll den ned på balkongen nedanför där det bodde en hund för 1,5 månader sedan. Jag gick ned för att hämta den och tröjan hade då hunnit bli helt marinerad i hundlukt från stenplattorna och var bara att slänga in i maskinen igen.

Därefter följde det som händer när man är på dåligt humör. Spillde ut saltkar, gick in med mina tår i bordsben osv.
En olycka kommer sällan ensam

Som tur är så är skadeglädje effektivt när man har en otursdag. På kvällen åkte vi på CineBistro, bion jag berättat om tidigare som även är en restaurang där man sitter i sköna skinnfåtöljer med fotpall och käkar middag under filmen. Vi såg The Hangover part 2 som definitivt var sevärd! Att få se och skratta åt hur dessa killar ställde till det för sig själva gjorde att ens egna problem kändes lite mindre.

3 kommentarer:

  1. Kul att ha hittat en blogg skriven av nån som bor i Florida, så man kan få lite tips. Gillar att kunna drömma mig bort, även om jag önskar jag var där själv lite oftare. Fortsätt skriv och lägg upp bilder, det uppskattas :)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Kul att du gillar bloggen :) På Etiketterna roadtrip, resa och resor står det lite mer om resten av Florida (förutom Tampa Bay där jag bor). När vi haft besök här har vi varit som mest hitta-på-saker-och-resa-runt-iga så kolla gärna under etiketten "besök" också :)

    SvaraRadera