söndag 5 juni 2011

Pub och pysslingar

Imorse var det pool och solstol som gällde! Pappa och Seb behövde nämligen vila upp sina fötter från gårdagens shoppingtur och passade därför på att njuta av den 34-gradiga värmen. Själv är jag som bekant frusen, men HUR frusen jag är tycks ständigt förvåna. Inomhus, där det är AC och bara runt 26 grader tycker jag nämligen att det kan bli lite kallt, en åsikt som inte tycks delas av någon annan...

Det påstås att jag är den enda som sitter med en snuggie i Florida i juni...?

På kvällen tog vi spårvagnen ut till gamla stan Ybor där det blev lite shoppande och barhoppande.

Seb försöker bestämma sig för ett t-shirttryck

Jorden gick inte under, inte gatupredikanterna heller.

Balkong i Ybor som smyckats till förmån för bröstcancerforskning

Första stoppet blev en irländsk pub med dessa inkastande pysslingar

Ett stopp på baren Coyote Ugly hanns också med...

... innan vi avslutade kvällen med skön livemusik och mexikansk öl på favoritstället Centro Cantina

Imorgon bär det av mot Universal Studios!

4 kommentarer:

  1. Ni är ju för roliga :D Jag hoppas dina läsare som inte känner er förstår komiken med att Ulla-Britt också "följde med" till florida.. Du Vickispickis... jag kom just på en grej! Om du tar ett kort på Siv, mig, Lisa och alla andra som du brukar gå ut med här, sätter upp korten vid ett bord och spelar 90-tals klassiker blandat med schlager så har du ju nästan en fest :) då kan du ha tema: Pappersformat... tror jag ska ha det på onsdag.. gå på Rex, sippa rabarberdrink med dig.. tema: pappersformat... tror det blir en blöt kväll för dig... ;)

    SvaraRadera
  2. Tina: Hehe, ja, det får jag göra vid nästa blogginläggsidétorka!

    SvaraRadera
  3. Det bästa med att följa med som en papperskopia till Florida är föresten att det är nästintill omöjligt att bränna sig i solen! :P

    SvaraRadera
  4. Det var ju snällt att jag fick följa med på pubrundan också. Kram från mamman som inte bränner sig i solen

    SvaraRadera