onsdag 8 februari 2012

Vad hände sen?

Igår hade vi vår andra privatlektion i salsa, bachata och merengue. Denna gång blev det att nöta på detaljer och förhoppningsvis kan vi under nästa veckas kryssning få möjlighet att använda oss av våra nya danssteg!

Har föresten fått pikar på att jag inte ger några uppföljningshistorier om saker jag ibland nämner i bloggen så här kommer en liten uppföljningssammanfattning:
  • Den nya biltvättskillen var inte Mr. Right och fuskade ganska mycket. Så jakten på en bra handbiltvättare fortsätter (här är det trots allt billigare med en handbiltvätt än vad det är med en maskinbiltvätt i Sverige, så varför inte?)
  • Jag har fortfarande ingen bild på mina nya indianbyxor som jag köpte i Ecuador, men kan intyga att de är minst lika fula som de förra (för den utvalda skara som haft 'äran' att se mig i dem).
  • Plugguppdatering Ryska: Går mycket bättre nu! Hade en föreläsning igår och kände att jag hängde med riktigt bra. Dock har jag inte vågat öva ryska med vår danslärare ännu. Träffade föresten en rysk kille för några dagar sedan som är kompis till en kompis. Ska träffa dem igen på torsdag för en födelsedagsmiddag så förhoppningsvis vågar jag öva lite då. 
  • Plugguppdatering Portugisiska:  Har min andra föreläsning om några timmar och känner att det nog kommer att gå riktigt bra!
  • Mattias har sedan sist inte haft några spelningar med sitt band Rise of the Fenix, men hälsar att deras återkomst kommer vara i en klass för sig!
  • Vi har fortfarande inte nyttjat de erbjudanden från Groupon och LivingSocialDeals som vi har köpt; dvs. parasailing, vattenskoter och snorkling med sjökor, men kommer nog nyttja samtliga under mars månad - det ser vi fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar