fredag 24 februari 2012

Kärt återseende av trocacello

Idag tog jag med mig Mattias på en lunchdejt på fredagsmarknaden nere på stan som jag och Joel var på för några veckor sedan. Det blev grekisk souvlaki och jag introducerade även Mattias och min nya favorittryck, Trocacello, för varandra! Mattias höll med mig om att den var mycket god.

På marknaden med en "trocacello" (även kallad Jamaican Cola)

Dock lyckades vi låsa oss ute när vi lämnade lägenheten, men som tur var så hade vi ändå tänkt ta motorcykeln ner på stan så Mattias hade nycklarna till hojjen så att han kunde åka till en av Steves kompisar som har en extranyckel.

Problem nummer två stötte jag på när jag gick till apoteket för att köpa hostmedicin. De krävde nämligen att jag skulle visa legitimation för att köpa hostmedicin och någon sådan hade jag inte med mig. Visst var det smickrande att de trodde att jag var under 21 år, men jag behövde ju faktiskt min hostmedicin... Aja. Får traska ned dit senare under kvällen.

Hoppas ni alla får en fin helg!

1 kommentar:

  1. Tack för alla fina bilder du har bjudit på under Er härliga resa. Det känns nästan som vi har varit med Er.
    Tänker på dig extra mycket idag, men tänk att det var bäst för Kajsa.
    Vi är också ledsna för hon var ju bäst.

    SvaraRadera