onsdag 1 februari 2012

Allmänbildning i pubmiljö

Efter en skön massage och en god sushimiddag åkte jag igårkväll ut till Tampa Palms - ett samhälle som jag aldrig varit till förut och som ligger ca 30 minuters körning nordösterut härifrån. Där mötte jag upp med Jackie (som jag lunchade med i måndags), Bryce (en av piraterna från förra helgens fest) och Yu Chen (som också var med under helgens festligheter). Tydligen har baren World Of Beer en frågesportstävling där varje tisdag som Bryce och Jackie brukar delta i och jag och Yu Chen fick denna vecka äran att vara med på deras lag.

Jag hade hoppats på lite historie-/samhälls-/film-/politikfrågor, men istället kändes det som att hälften av frågorna bestod av sportfrågor - ett område som är hyffsat obekant för mig. Som tur var så var just sportfrågorna Jackies starka sida, Bryce hade koll på musik och Yu Chen på teknik och naturvetenskap. Själv fick jag brilljera med mina geografikunskaper och det hela slutade med att vi vann över alla de andra lagen på baren! Ära och beer shots för 50 dollar var vinsten. Kanske får bli en repris nästa vecka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar