lördag 4 februari 2012

Kan han vara "Mr. Right"?

Ledsen att jag varit lite frånvarande här på bloggen senaste dagarna. Det har inte berott på att livet har varit händelselöst (i sådana fall hade jag troligen ordbajsat ihop någonting), tvärtom har vi haft ganska fullt upp faktiskt. I torsdags var jag som sagt på gratis rockkonsert på det månliga eventet Rock the Park efter en god middag på Tacobus. Jag hade en riktigt kul kväll och var ute till fem(!) på morgonen igen med mina kompisar. Mattias fick tyvärr ställa in sin egen spelning då hälften av bandmedlemmarna, d v s Mark, i Rise of the Fenix var upptagna, och tog det istället lugnt hemma.

Fredag gick åt till att plugga ryska för min del och Mattias jobbade på. På kvällen kom Alain över och tillsammans såg vi en film (kommer nog skriva om den framöver eftersom den var riktigt rolig) och därefter en sväng till kvartersbaren Pourhouse där vi mötte upp med några andra kompisar. Alain ska föresten på en kryssning i västra Karibien om en vecka, som avgår härifrån Tampa, och vi är riktigt sugna på att haka på! Så nu sitter vi och kollar resesidor varje dag för att se om det går att få tag på några sista minuten priser... nedan ser ni vilka platser vi i så fall kommer att besöka: 

Kryssningens stopp 
En glad nyhet för oss är att det öppnat en trendig kaffebar precis utanför vår ytterdörr och vi passade därför på att gå på smygpremiären idag. Mattias är ju som bekant ganska kräsen när det kommer till kaffe och var därför väldigt positivt överraskad! När vi sedan lämnade kaffebaren såg vi några killar som tvättade en bil. Mattias har varit lite frustrerad senaste tiden då den enda som han vågat anförtro att tvätta vår bil inte har gått att nå på några månader (vår bil är med andra ord ganska skitig nu). Men efter att ha stått och bedömt deras noggrannhet och arbetsredskap en stund tog Mattias mod till sig och lämnade in vår bil för en handtvätt. Kan denna nya tvättkille vara Mr. Right? Det återstår att se. Mattias har i alla fall satt sig ute på vår balkong så att han kan hålla koll medan bilen tvättas där nere på gatan.

Ikväll vankas det överraskning för Mattias! Jag har nämligen tänkt att ta med honom på en grej ikväll som jag inte kan skriva om här eftersom jag vet att han hör till min trogna läsarkrets. Men jag tror inte att han kommer att bli besviken! Förhoppningsvis kan jag lägga ut lite bilder imorgon...
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar