söndag 12 februari 2012

Flyr vintern

Då var det äntligen dags! Om några timmar går vi ombord på kryssningsfartyget Carnival Legend som ska ta oss runt i Västra Karibien under sju dagar. Det känns lite konstigt faktiskt att vi nu ska få se och uppleva insidan på den båt som vi, från vår balkong, sett utsidan på en gång i veckan sedan vi flyttade hit. Dock hade vår vecka bort från Tampa inte kunnat komma lägligare! Vickisturen slår till igen? Kallgrader ihop med kallvindar har nämligen svept in över Tampa och det verkar som att de har tänkt stanna ungefär så länge som vi är borta. Från poolpartyn i 28 graders värme till några futtiga plusgrader är en stor omställning på en vecka! (Särskilt när husen här saknar isolering, bilen saknar sätesvärmare och Svenska Floridafrun saknar vinterkläder och skor).

Temperaturen vi åker ifrån

Här kommer vi vara på fredagen
Som ni ser kommer vi inte ha det supervarmt under kryssningen heller, men en temperatur på 27-28 grader tycker jag är ganska bra ändå om man ska vara utomhus så mycket som vi tänkt att vara.

Igår åkte vi på ölprovning på ett bryggeri med Jackie och hennes pojkvän Jonathan. Jackie har varit på många kryssningar tidigare och sa sådär förbigående, i syfte att lugna, att jag inte behövde ta med mig mer än två-tre långa aftonklänningar att varva mellan på de formella middagarna. AftonklänningAR? Jag har EN aftonklänning som jag köpte i gymnasiet och som hänger i garderoben hemma i Sverige! Och de "finklänningar" jag har haft här i Florida har jag skickat hem med olika besökare så att vi ska ha mindre packning när det är dags för oss själva att flytta hem till Sverige (Mattias har för övrigt gjort detsamma med sin kostym). Det blev därför en sväng till shoppingcentret tillsammans med Mattias där vi försökte hitta en aftonklänning åt mig, men utan resultat. Så efter att ha fått känna oss överklädda vid x antal tillfällen här i Florida där dress coden oftast är flip-flop och lediga strandkläder, även i festsammanhang, så är det nu dags att känna på motsatsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar