måndag 6 februari 2012

Super bowl XLVI

Igår ägde en av årets största dagar rum, i alla fall enligt mången amerikan. Jag talar såklart om Super Bowl XLVI - årets största match i amerikansk fotboll som spelades mellan New York Giants och New England Patriots. Många beskriver dagen som en högtid och själv var jag hembjuden till en kompis, Jackie, där jag såg matchen tillsammans med henne och tre andra. Som bekant är jag inte särskilt sportintresserad. Dock var det kul att se alla påkostade reklamfilmer och halvtidsshowen med Madonna, som ni kan se nedan


Mattias var ut med Alain efter Monster Jam showen i lördags och testade även han att komma hem fem på morgonen. Tyvärr resulterade det i att han var ganska trött under söndagen och stannade därför hemma och dejtade med teven istället för att gå på någon av alla de Super Bowl fester vi var bjudna på. Förhoppningsvis hinner vi gå igenom bilderna från Monster Jam under kvällen och kan lägga ut bilder under morgondagen...

2 kommentarer:

  1. Matchen gick även här på TV.Var inte så intresserad att jag satt uppe och väntade för att se. Man förstår hur stort det är, då det tas upp på nyheterna.

    SvaraRadera
  2. Ja, verkligen, om den inte var på en söndag så tror jag att många amerikaner skulle ta ut semesterdagar bara för att inte missa matchen...

    SvaraRadera