torsdag 2 februari 2012

En liten värld

Igår hade jag min första lektion i portugisiska. Ett minus var att det inte alls verkar vara så likt spanskan som jag har trott så det blir nog lite svårare att lära sig än förväntat (då jag hade hoppats att spanskan skulle kunna hjälpa mig en del). Men ett plus är att världen är liten! Språk är ju trots allt en av de sakerna som man verkligen behöver få använda och inte bara studera teoretiskt. Läser man distanskurser är språkstudier därför en nackdel eftersom man inte riktigt har några klasskompisar att plugga och öva med. Därför blev jag glad då det visade sig att en av kursdeltagarna flyttar till St Pete, 20 minuter härifrån, om några dagar... världen är bra liten ibland!

Förutom ryskan och portugisiskan känns det som att tiden bara flyger iväg här borta! Salsakurser, Zumbaklasser, yoga, massage, kiropraktor, body pump, turistande och umgänge med vänner fyller lätt upp dagarna! Ikväll ska jag åka iväg på det månliga eventet Rock the Park med några kompisar. Det ser jag fram emot! Mattias kommer dock inte följa med eftersom han har en egen spelning med sitt band Rise of the Fenix.

3 kommentarer:

  1. Låter hemskt tråkigt det där, dags att komma hem innan det blir för roligt!
    Ps. ej innan april. Ds

    SvaraRadera
  2. Haha! OK Helen. Baaaara för er stund så stannar vi lite till ;)

    SvaraRadera
  3. Egen spelning... Det nämnde han inget om när jag pratade m honom i fredagskväll!
    Skulle tro att det som du var på var snäppet bättre:-)?
    -27.1 grader stod termometern på lördagsmorse... Kallaste hittills på Tomtebo.
    Förstår att tiden går fort när man har roligt, brukar ju vara så.

    SvaraRadera