fredag 10 februari 2012

Trocacello

Efter ännu en skön och avkopplande veckomassage igår gick jag på kvällen ut med Jackie. Först en mumsig sushimiddag på Soho Sushi (för er som inte testat sake martini kan jag verkligen rekommendera dem!) Därefter for vi till nattklubben The Kennedy som tydligen har latinokvällar på torsdagar med gratis entré och öppen bar till 24 (hur de går runt med den dealen förstår jag inte, men tackar och tar emot). Lite senare anslöt vi oss till min kompis Jorge som fyllde år och var där med sina kompisar samt födelsedagen till ära hade bokat ett bord inne på VIP-avdelningen med allt vi kunde tänkas behöva för att blanda goda drinkar framför oss. En mycket trevlig kväll!

Jackie och jag inne på Soho Sushi
 Idag tog jag mig en promenad ner på stan där jag lunchade med Joel på den utomhusmarknad som är i centrum varje fredag vid lunchtid. Grekisk mat för mig och Joel åt grillade revbenspjäll. Jag fick även se hans lägenhet snabbt samt utsikten från hans balkong på 33:e våningen... inte dåligt! Därefter hem för lite pluggande. Åh! Höll på glömma. På marknaden hittade jag ett jamaicanskt stånd som sålde något de kallade Jamaican Cola. Den smakade ungefär som en blandning mellan de två svenska läskedryckerna Trocadero och Portello. Äntligen! Får nog ta och lansera den i Sverige som "Trocacello".
  
Tampa från 33:e våningen, observera hur platt det är här...
Ikväll var det tänkt att vi skulle åka på en födelsedagsfest, men just nu känns det mer som att vi istället kommer prioritera en lugn hemmakväll samt passa på att packa väskorna inför kryssningen samt städa inför helgen.

3 kommentarer:

  1. Då har du äntligen hittat din läskedryck, härligt...

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen! Synd att det skulle behöva gå 1,5 år bara innan jag hittade då den hela tiden funnits några gator härifrån :P Det får ju en att undra... vad har man mer gått miste om och inte upptäckt än?

    SvaraRadera
  3. Nu har du hittat 2 ställen saker inom någon vecka. Först den stora matbutiken och nu läskedrycken.
    Det blir säkert fler saker innan Ni ska hem.

    SvaraRadera