söndag 31 oktober 2010

När bion tar fram våra arbetsskador...

Igår var det Halloween här i USA och för att inte utsättas för eventuella tricks av dörrknackande, utklädda barn såg vi till att ladda upp med en stor påse treats! Men eftersom vi var borta större delen av dagen samt att det inte bor några barn i vårt område så fick vi behålla hela påsen själva, wiiii! :)



Annars så har vi haft en ganska lugn helg. Under lördagen unnade vi oss varsin pedikyr med benmassage och massagefåtölj, sådan vardagslyx för 23 dollar kan vi nog unna oss fler gånger! Idag har vi varit till stranden, sol och över 30 grader! En helt okej höstdag i Florran. :)

Efter pedikyren fick jag ful-charmiga engångstofflor 'aka' ankfötter för att inte smutsa ned mina nymålade naglar och nyfilade fötter

Något jag funderat på här i USA är hur vissa etniska grupper alltid verkar jobba inom vissa områden. I princip alla nagelställen jag varit på ägs och drivs av vietnameser och majoriteten av de motell vi bott på, oberoende på vart i USA, har drivits av indier. Jag undrar vad denna uppdelning beror på? Kan också tillägga att det inte bara är något jag fått för mig. När jag gjorde om mina naglar första gången så frågade den vietnamesiska kvinnan som gjorde dem om det fanns många vietnameser i Sverige eftersom jag hade fejknaglar... så enligt henne var det ett internationellt fenomen! Hmm...


Vi hade för övrigt en intressant bioupplevelse i fredags. Vi hade fått erbjudande om billiga biobiljetter till en bio som vi inte varit på tidigare, CineBistro. Det visade sig, precis som vi borde förstått av namnet, att bion var en kombinerad restaurang och biosalong i sann överklassanda. Så alla gäster satt i stora bekväma fåtöljer med sidobord och istället för chipsprassel och CocaCola-sörpel hördes vinsmuttande och köttstekar som skars.


Filmen vi såg var The Social Network, om facebooks grundare. Det är intressant hur man kan se på samma film på olika sätt. Mattias tyckte den var jättebra eftersom den handlade om en framgångsrik affärsidé och datorer. Jag satt mer och försökte placera vilken neurotisk diagnos som facebooks obehaglige grundare hade, snacka om att vi båda är arbetsskadade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar