torsdag 21 oktober 2010

NHL, bilköp och boende fixat!

Kan börja med att meddela den goda nyheten, USA bytte inte namn på mig! Annat som hänt är att vi bestämt oss för att bo kvar i samma område som vi bor nu, handen har blivit mycket bättre och vi har köpt en Mustang -11 som är och går riktigt fint! Kommer bilder sen... Måste också göra en liten rättelse (Mattias och pappsen envisas med att det har betydelse...) Skrev i förra blogginlägget att det var en V8, men det var tydligen en V6 på 305 hk som gick som förra årets V8... och kanske viktigast av allt, den blev silvermetallic istället! Men jag är inte den som är den, näst bäst färg funkar också :)

I tisdags var jag och pappa på vår första NHL-match! Det var Tampa Bay Lightnings som mötte Dallas Stars för första och enda gången och självklart tog hemmalaget hem segern med 5-4. Men hockeyfantaster som jag och pappsen är tyckte vi mest att det var mycket väsen för liten puck. Jag var också förvånad över att det inte fanns någon hejjarklack och att stadion inte på långa vägar var fylld.

Fanns massvis av pubar, souvenirbutiker och matställen i arenan. De hade till och med ett svenskt stånd för Gevalia kaffe (om det nu är svenskt fortfarande?)


Matchen inleddes traditionsenligt med USA:s nationalsång och publiken ställde sig upp med handen på hjärtat



Action, action...


Nu kunde pappa äntligen dricka öl lagligt och slog därför på stort med en 1-pints öl!




Och så här glada blev publiken då Lightnings gjorde mål. Jag tyckte synd om Stars som inte hade några supportrar och hejjade på dem (i sann socialarbetaranda), men tji fick jag!


Imorgon åker vi iväg på Roadtrip till två städer vi blivit rekommenderade: Savannah i Georgia och Charleston i South Carolina. Det ska bli intressant! :)

3 kommentarer:

  1. Silvermetallic var en snyggare färg! Ska bli kul att få åka i den när vi kommer, om den fortfarande finns kvar i er ägo?!(verkar ha svårt att bestämma er.) Eran hockeymatch påminde mycket om min fotbollsmatch i Barcelona. Barca vann med 2-1 mot Valencia, de blev hellt galna. Ha dé gott!

    SvaraRadera
  2. Så... var är bilderna på BILEN?

    SvaraRadera
  3. Agneta: Ja, den får duga ;) Ni kommer absolut få åka den när ni kommer förbi i april! Mattias är alldeles för nöjd för att göra sig av med den än ;) Låter som du haft det bra i Barcelona! Hoppas det blev mycket shopping, har redan sett ut affärer här som både du och tjejerna kommer att älska!

    Anders: Höhö, funderar på att vänta med att lägga ut bilderna så vi kan använda den riktiga bilen som dragplåster så folk, som du, kommer hit å hälsar på! ;)

    SvaraRadera