söndag 17 oktober 2010

"Drick öl 2 ggr till och du hamnar i finkan!" sa polisen

Igår morse hände det som inte brukar hända, jag hade otur! När jag kokade frukostäggen råkade jag, lång historia kort, hälla kokande vatten över bästhanden och trots att jag spolade vatten på den i ca 40 min samt smörjde in den med Aloe vera kändes det ändå som att att den brann resten av dagen. Under dagens utflykt gick jag därför omkring med en handduk med isbitar i som fick kyla skönt. Framåt kvällen började jag äntligen kunna räta upp handen ur "legohands-positionen" den hade stramat ihop i och idag är det mycket bättre!

Min brända hand drog ihop sig till en u-formad legohand. Ytterst opraktiskt...


Bortsett från handincidenten så är lördag = ledig dag och den valde vi att göra det bästa av! Efter frukosten fick Mattias för sig att vi bor rätt så bra ändå och ringde därför till ägarna för att fråga om det fanns några lediga lägenheter i byggnaden, och 30 min senare hade vi varit runt på tre lägenhetsvisningar!

Därefter åkte vi till ett stort outlet shoppingcenter en bit från Tampa. De hade 100-tals affärer med märkesvaror till mycket bra priser som det definitivt var värt att åka en bit för. Det blev herrarna i sällskapet som stod för shoppingen, pappa köpte två par skor och några t-shirt, Mattias ett par skor. Jag rekade istället shoppingcentret och gjorde upp en karta i huvudet vart allt det jag var intresserad av låg så jag kan åka dit en annan dag för en sån där härligt effektiv heldagsshopping!

Prime premium Outlets

Efter shoppingen åkte vi till havet i Clearwater, ca 30 minuters bilfärd från där vi bor. Perfekt temperatur i såväl luften som vattnet och i ärlighetens namn kändes det lite sådär extra bra efter att ha följt vädret i Sverige senaste dagarna.

Jag och pappa njuter av ett ljummet dopp i Mexikanska golfen


När vi kom upp till stranden igen så bestämde sig Mattias och pappa för att sprätta varsin öl, det skulle de inte ha gjort! Snabbt var polisen där med sin golfpatrullbil med terrängdäck och läxade upp de båda svenska ölhävarna. Tydligen så får man inte dricka på allmän plats här heller, precis som i Sverige så det var bara att hälla ut ölen! Poliserna var därefter noga med att påtala att om vi blev påkomna igen skulle det bli dyra böter och därefter fängelse vid en ytterligare förseelse, men denna gång kom vi undan med en varning.

Tillrättavisade och öltörstande fick de hälla ut sina öl


Varningslappen vi fick av polisen

Vid 18-tiden packade vi ihop och åkte hem och grillade samt bubblade... en bra avslutning på dagen!

Stranden i Clearwater. I mitten kan ni se hjulspåren från polisbilens tvärnit och sväng när de såg de förädiska ölburkarna.

5 kommentarer:

  1. Oj oj, hur är det med handen??? Har Du salvor att stryka på tills det läkt helt? Aloe är ju bra men Du kan behöva feta salvor också.

    Kul att se att Ni har det bra nu när Hans är där. Han ser verkligen ut att njuta :) Sköt om Er och undvik farbror polisen! ;)

    *Kram från ett nu lite varmare Sverige utan snö*

    SvaraRadera
  2. Vart ska det sluta någonstans? Jag menar V8-bilar och redan i onåd både hos lagens långa arm och immigrationsverket. Härnäst blir det väl den där gungstolen som du (V) suktade efter och en snabbkurs i banjo. I like!

    SvaraRadera
  3. haha :P har dom inte lärt sig det klassiska bruna papperspåsen-tricket för drickande? :P
    //seb

    SvaraRadera
  4. Maya och Pelle: Handen börjar bli bättre, tackar som frågar :) När det kommer till polisen så ska jag försöka få med dem på dealen "Om ni undviker oss, undviker vi er" ;)

    Acke: Ja, jag är själv lite orolig :S Vad är det för män jag har i mitt liv egentligen? Sådana dagar är det riktigt lockande att fly till en gungstol på en veranda och avreagera sig lite på grannarna med "get of my property!" och hyta med banjon mot dom! :P

    Seb: Pappa föreslog det, men som en icketurist har jag ju ett rykte att tänka på här och det är ju snäppet coolare att åka fast för stranddrickning än bli påkommen med luffarateraljer :P

    SvaraRadera
  5. Hej hasse! Du ser ut att ha det väldigt skönt i florran. Drick en öl och ät en biffstek för mig oxå. Mvh Lasse

    SvaraRadera