måndag 18 oktober 2010

The one that got away...

Igår var Mattias och pappa och kollade på bilaffärer medan jag stannade hemma och pluggade. Efter ett tag ringde Mattias:

Mattias - Jag har hittat vår bil nu.

Jag - Jaha, det var snabba puckar.

Mattias - Ja, men den är fin! En Mustang -10 i candyred som inte gått någonting alls!

Jag - Det låter ju bra, jag litar på ditt omdöme, så slå till om du tycker den verkar bra! Gillar färgen för övrigt...


När de kom hem hade han betalat handpenning och var så där vi-har-just-köpt-en-bil-superglad! Men under kvällen började han mer och mer fundera om om han inte skulle ha tagit en av årsmodell 2011 istället (pga andrahandvärdet när vi sedan ska sälja den + att den har en V8) och det hela har resulterat i att han nu är på bilaffären igen med pappa, så jag får väl se vad de kommer hem med :P


Vi hade ju också bestämt oss för att flytta till den lägenhet som jag lagt ut bilder på tidigare, men efter helgens lägenhetsvisning i byggnaden vi nu bor i så har vi blivit mer och mer sugna på att stanna kvar här, trots att det är lite dyrare hyra, men ack så mycket centralare! Vi åkte därför och kollade på den första lägenheten idag igen för att känna oss för och bestämde oss tillslut för att det är här där vi bor nu som vi vill bo även i fortsättningen. Vi skyndade oss därför hem och Mattias gick raka spåret till receptionen och fick där veta att den lägenhet vi hade sett ut två våningar över vår nuvarande hade blivit uthyrd för en timme sedan! Vi blev erbjudna en likadan lägenhet i grannbyggnaden, men som inte har lika bra läge vad gäller utsikt och närhet till gym så återigen står vi och velar.


Usch vad jobbigt det är med beslut! Världen borde helt klart bestå av mindre alternativ... Folk skulle ha lättare att ta beslut och vara mindre missnöjda eftersom det inte alltid skulle finnas något bättre att jämnföra sitt val med.

Dagens i-landsproblem?

2 kommentarer:

  1. Se där, ytterligare en fördel med diktatur och envåldshärskare! du bara inte behöver tänka själv.. staten har varit vänlig nog att spara på din värdefulla hjärna och valt att skydda dig från överhettning i t ex, valsituationer, så de har helt enkelt förbjudit dig att tänka, helt för din egen del alltså... de kan vara ganska snälla de där dikatorerna... btw, Robert hälsar: FÖR NY!!!!!!!!! :) lycka till med såväl bilhandling som lägenhet, och om du behöver en liten diktator i ditt liv så vet du var jag finns :P

    SvaraRadera
  2. LYCKA TILL med bilköp och lägenhet! Och hälsa Hans :)

    SvaraRadera