torsdag 28 oktober 2010

Gratulationer och packningsbestyr

Har ägnat stor del av dagen till plugg (såklart) och packning. Vi flyttar nämligen på tisdag till veckan, men på grund av renoveringar som ska göras i den lägenhet vi flyttar in i så har hyresvärden bestämt att vi inte får flytta in förrän den 8/11. Detta betyder att vi blir hemlösa i 5 dagar, men det finns ju värre platser på jorden att vara hemlös på! Vår plan är att ta in på något motell och om vi ändå ska betala för motell så kan vi ju lika gärna göra det i någon stad längre bort så vi kan passa på att turista lite! Vi har inte bestämt än vart vi ska åka, men Miami är en het kandidat (ligger ca 40 mil härifrån)…

Angående packningen så har jag insett att alla mina kursböcker tar upp mycket plats i väskorna samt väger mycket. Därför är jag just nu väldigt mycket inne på Susannes linje att digitalisera all kurslitteratur och att man för att komma åt litteraturen kan få köpa sig ett lösenord som fungerar under själva kurstiden. De som tillhandahöll tjänsten skulle tjäna storkovan, vi studenter skulle få billigare litteratur som tog mindre plats och vikt vilket skulle bidra till att fler köpte litteraturen. Skulle någon av er läsare nu också inse vilken bra affärsidé det här är så måste jag påminna om att idén är copywrightad av Susanne Moe och därför borde hon rimligtvis få stimpengar för varje såld bok om affärsidén går igenom.

Mitt bokberg för denna termin + att jag har en del elektroniskt litteratur.


Angående det jag tidigare skrivit om min hand som ofrivilligt fick sig en dusch i kokande vatten kan jag meddela att den återhämtat sig riktigt bra och jag är faktiskt hoppfull om att det för en gångs skull inte ser ut att bli ärr!



Nytt icke-bränt skinn håller på att ersätta det fnasiga bruna som nu nästan är helt borta!

Kan förresten meddela att Sverige nu är internationellt känt för mer än IKEA, blondiner, volvo, köttbullar, ABBA och Nobelpriset. Vi har träffat på ett antal personer under tiden här i USA som, när de hört att vi är från Sverige, stolt berättat att de dragits in i Stieg Larsson hysterin som nu kommit till andra sidan Atlanten och många väntar spänt på att den första, amerikanska, filmen ska bli klar.

Slutligen ett stort grattis till Mattias som klarade testerna för ett amerikansk körkort igår!

Tydligen så var teoriprovet enklare än att koka nudlar och uppkörningen var på ett inhägnat område där Mattias fick visa att han kunde bromsa, parkera mellan koner och svänga. Uppkörningsmannen (vad heter deras titel egentligen?) erkände att han på grund av Floridas slappa körkortslagstiftning godkänt sådana som han aldrig skulle vilja möta ute på vägarna, men att han alltid känt sig säker med europeiska förare. Nästa vecka eller veckan därpå tänkte jag köra upp (om jag fått ordning på min identitet då) och det skulle vara riktigt pinsamt att kugga om ovanstående beskrivning stämmer! :P

1 kommentar:

  1. Det känns som att ni inte gör annat än flänger omkring till olika städer!(Tur att ni är effektiva på veckorna.) Hälsa och gratta Mattias, och ja vi får se hur det går för dig, vi håller tummarna!:)

    SvaraRadera