söndag 10 oktober 2010

Welcome to Cribs!

Nu har Mattias åkt till Köpenhamn på sin första affärsresa och jag är ensam i lägenheten. Första kvällen var det så tyst att jag uppskattade när grannens bjäbbhundar skällde så fort nån gick i korridoren. Men den känslan gick snabbt över och jag har nu vant mig samt fått undan mycket plugg och hunnit bättra på solbrännan lite! Kan hälsa att Mattias resa gick bra och att han redan hunnit ställa om dygnet utan jetlag. Han kommer hem igen på torsdag och pappa kommer redan tisdag, om två dagar.

Som utlovat (bättre sent än aldrig) kommer här bilder från den lägenhet vi bor i åtminstone en månad till...


Köket
Vardagsrummet och en bit av köket

Sko- och handväskgarderob

Vårt sovrum. I sovrummet finns också en klädkammare samt två garderober som inte var så intressanta att knäppa kort på.


En del av badrummet som också innehåller en större dusch samt toalett såklart.


När man kommer in hamnar man direkt i köket och innanför det ligger vardagsrummet. Mattias har också ett litet arbetsrum, eller en större alkov, som går från köket. Från vardagsrummet går sedan dörrar till vårt sovrum och badrum. Om man ska jämnföra vår lägenhet med de flesta svenska hem så är väl de största skillnaderna att vi har heltäckningsmatta i större delen av lägenheten, något som jag aldrig trodde att jag skulle uppskatta så mycket! Badrummet är endast kaklat i själva duschutrymmet (något som verkar vara standard här i USA istället för att ha helkaklat) och spisen är en gasspis vilket också är lite ovant.

1 kommentar:

  1. Kul att få en liten inblick i hur Ni bor :) Heltäckningsmatta är väl mysigt att borra frusna fötter i?! Vill ha! Trivs Ni? Gasspis är lite husvagnskänsla ;)

    Hoppas Hans & Mattias resor går bra och att Ni får det jättetrevligt med Pappsen nu! Hälsa från oss!

    SvaraRadera