torsdag 14 oktober 2010

Vem är jag?

Idag fick jag äntligen det efterlängtade brevet från Social Security som skulle tala om för mig vad de slutligen bestämt som för vad jag ska heta här; Victoria eller Inger? Först blev jag misstänksam då jag klämde på brevet och inte kände något kort där i. När jag sedan öppnade brevet upptäckte jag till min besvikelse att det bara var en bekräftelse på att jag den 9/9 ansökte om social security card och att det beräknas komma om 2 veckor! Mattias kort tog mindre än en vecka att få (och han fick dessutom behålla sitt namn). Mitt har fortfarande inte kommit efter 5 veckor så det är verkligen irriterande med tanke på att detta kort har samma betydelse som ett personnummer i Sverige och således efterfrågas lite här och var!

Dagen har i övrigt tillbringats vid poolen och i gymmet med Pappa. Han har kommit igång riktigt bra med träningen och det är kul för mig med gymsällskap! :)

Efter flytten hit har det varit i det närmaste oundvikligt att jämnföra Sverige och USA inom olika områden, så jag kom på att jag nog ska börja med att, precis som RIX FM, redovisa för- och nackdelar varje dag. Det ska bli intressant att se villken av dem som tar slut först...

Jag hissar
Solidariteten i trafiken! Folk i allmänhet här är verkligen vänliga och släpper fram varandra i trafiken, vilket minskar trängseln och panikfilbyten.

Jag dissar
Inte helt oväntat, USA:s social security kontor. Vilken pizzabagare som helst i Umeå är mer punktlig!

2 kommentarer: