fredag 11 mars 2011

Vi tjejer är nog alla lite girly girly ändå...

Shoppingrundan under Jennys sista dag blev ganska lyckad ändå och imorse fick hon sig lite sol på näsan ute på balkongen innan det blev dags att åka till flyget. Sammanfattningsvis kan man väl säga att det blev fler shoppingdagar än soldagar under Jennys vistelse, men shoppingfynd varar ju faktiskt längre än en solbränna!

Själv har jag också gjort några fynd och kan meddela att jag blir mer och mer kär i butiken Victoria's Secret... Det spelar ingen roll hur otjejig man anser sig själv vara, den där butiken med allt rosa, skimrande och väldoftande gör alla kvinnor till My little pony-älskande girly-girly småflickor! Att butikskedjan sedan har tagit sig ett så vackert klingande namn gör ju bara saken ännu bättre!
Köpte bland annat skimrande lipgloss och väldoftande hudlotion

Mina initialer, VS, på korken. Det är det inte alla som har! (Hade nog varit svårare att hitta innan jag gifte mig eftersom jag då hette Öberg...)

På Sea World råkade jag föresten roa sönder mina solglasögon så ett nytt par inhandlades igår. På tal om Sea World så glömde jag föresten att berätta om en kvinna vi träffade där som satt bredvid oss på läktaren under en show. Det visade sig att hon var från Panama och blev därför mycket glad när hon fick höra att vi varit där över jul. Hon tog sedan av sig och gav mig sin ring som present, nedan ser ni en bild på den. Steve påstår att den föreställer en strippa, men jag har bestämt att det ser ut som ett 'M', som i Mattias.

Gratisring och 40-kronorssolglasögon

Nu när Jenny åkt har jag återigen kastat mig över min kurslitteratur. Inför Jennys besök fick jag undan allt skolarbete för tre veckor framåt och eftersom hon stannade i tio dagar har jag fortfarande bra framförhållning, men jag vill ju kunna vara ledig så mycket som möjligt vid kommande besök också så då är det bara till att bekanta sig med studiediciplinen igen!

3 kommentarer:

  1. Tja bruden!Nu e jag åter i kalla sverige, resan hem gick bra. Blev lite stressigt i new york men vad gör d när jag från luften fick se frihetsgudinnan :) Någon sömn blev d inte på planet heller så jag e lite trötter, men har fått kramats lite så jag e nöjd ändå :) Kram

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att du hann! Hoppas nu att du kommer in i den svenska dygnsrytmen snabbt :) Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis på namnsdagen! Eftersom du bor i florida så är jag inte alls 16 minuter sen med att gratta! Kram

    SvaraRadera