torsdag 3 mars 2011

Myten om den korkade amerikanen

Föresten, glömde säga om gårdagen... vi svenskar tycker ju om att skoja om hur korkade amerikaner är och igår träffade jag och Jenny ett praktexempel!

Tjejen var från Florida, ungefär i min ålder och jobbade i ett av stånden på nöjesparken. Hon tyckte naturligtivs att det var kul att vi pratade ett annat språk och berättade glatt att de brukade ha många besökare från LANDET EUROPA och att hon ibland tyckte att accenten på britternas språk ENGLAND var svår att förstå.

Så för den som inte visste är Europa tydligen ett land och språket i England heter England... Jag skulle vilja se den tjejen tävla i Are You Smarter Than a 5th Grader! Haha
Imorse fick jag för övrigt erkänna mig besegrad i Floridabingo. Jenny var uppe med tuppen, såg ett kryssningsfartyg ooooooch BINGO!!! Bra kämpat!

1 kommentar:

  1. Hahaha :) Den var rolig!

    Grattis till Jenny som vann Floridabingon :)

    Ha en fin helg!
    Kram från oss i soliga takdroppande Sverige!

    SvaraRadera