tisdag 15 mars 2011

Morgonhurtig

Idag var jag hurtig och började dagen med att springa en timme nere på gymmet innan frukost. Jag önskar att jag hade den träningsdiciplinen lite oftare, men istället brukar det mest bli kvällsträning. Resten av dagen har jag pluggat. Hängde hemma hos vår kompis Steve igår som bjöd mig på middag, så det skolarbete jag inte fick gjort igårkväll har jag fått gjort nu. Mattias är föresten fortfarande i Chicago och kommer vara där till och med torsdagkväll, själv sitter jag och filar på en roadtrip till helgen som jag hoppas att han har ork att åka på... :)

Pratade föresten med pappa för en stund sedan som berättade att han och vår hund Kajsa åkt tåg ner till Norrköping och nu var framme. Resan hade gått bra, även om Kajsa tyckte att det där med rulltrappor inte var någon hit (kan tänka mig att de är ungefär lika otäcka för en hund som hissarna som ständigt rör sig på sjukhuset kan upplevas av många människor). Summa sumarum är nog Kajsa det jag saknar mest i Sverige... Kaffe, Friscomål från Max, miljötänk, allmänbildade människor och lösviktsgodis i all ära, men Kajsa har en speciell plats i Svenska Floridafruns hjärta!

Finaste Kajsa

1 kommentar:

  1. Söt-Kajsa! Hoppas ni får en skön helg tillsammans o att du får din vilja igenom gällande road trippen. Här i Lund är både jag o Anders förkylda. Våren har heller inte riktigt kommit ännu. Men vi har iaf en espresso-maskin, nära till max, bubblisar o filidutter på konasum, en ny stark våg av kärnkraftverksmotstånd i Sverige och förhoppningsvis smarta människor på universitetet om vi skulle behöva sådana. Hoppas saknaden blir för stor en dag och att ni tar ert förnuft till fånga o kommer tillbaks ;)
    Kram Helen

    SvaraRadera