torsdag 24 mars 2011

Vad baseball egentligen handlar om...

Har nu sett min livs första baseball match! Tyvärr var Mattias tvungen att jobba, men han missade inte så mycket eftersom sporten var ungefär lika tråkig att titta på som det verkar i Hollywood baseballfilmer som ex. Kevin Costner -filmen For Love of the Game.

Jag passade på att ställa alla dumma frågor folk ställer som inte kan någonting om baseball och Steve, Andy och Shauna turades tålmodigt om att förklara. Tillslut framkom det att baseball egentligen bara handlar om tre saker... Dricka öl, äta mat och titta på Hooters-tjejerna i pausen/spelarnas rumpor.

Jag har utökat mitt engelska ordförråd med ord som 'inning' och 'bat'.


Riktigt bra platser fick vi!


Fullsatt en fredag mitt på dagen! (Har inte folk ett jobb att gå till?)

Det var Philadelphia (Phillies) som mötte Minnesota (Twins). Nästan alla höll på Phillies (dvs alla som har någonting rött på sig på fotot ovan), men eftersom det bor så många svenskättlingar i Minnesota fick jag klargjort för mig att jag förväntades hejja på Twins, som vann såklart!

Andy, Steve, Jag och Shauna (bakom Steves öl)


En Philly-spelare som övar slag

Baseball var väl inte riktigt min grej, men det var kul att se ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar