tisdag 1 mars 2011

The game is on!

Jenny hade inte bara med sig kurslitteratur till mig, hon tog även med sig skitväder från Sverige och hennes första dag i Florida spenderades därför med spöregn. Men vad gör det när det finns shoppingcenter? 4 timmar, 4 ömma fötter, 2 brutna naglar och flera shoppingkassar senare var vi hemma lagomt till solen som tittade fram så vi kunde avsluta eftermiddagen med lite solande, bubblande och grillande!

Men de som tror att ett besök hos oss är semester tror fel! Imorse började ännu en tävling i det populära spelet Floridabingo, denna gång mellan mig och Jenny...

Jenny med sin Floridabingobricka och 'Välkommen-till-Florida'-pärlhalsband

Världen är föresten väldigt liten! Jenny berättade när jag hämtade henne från flyget att hon hade känt sig lite vilsen på den stora flygplatsen i Chicago, hört några svenskar och frågat dem om hjälp. Det visade sig att de var Umebor som skulle till Colorado och testa skotrar för en skotertidning. När hon sedan berättade detta för Mattias tog han fram en bild på en f.d. kollega och frågade om det var han, vilket det var! Vad är oddsen för att två svenskar ska mötas och prata med varandra på Chicagos flygplats och dessutom ha gemensamma bekanta i USA?! Mattias mejlade i alla fall sin före detta kollega och tackade honom för att han guidat den förvirrade blondinen rätt på Chicagos flygplats... behöver jag säga att han fick ett väldigt förvånat mejl tillbaka?

2 kommentarer:

  1. Ja man kan bli mäkta förvånad över hur liten vår planet kan vara ibland! Jag är så glad över att jag hittat en vän på FB som jag sökt i några år nu eftersom jag tappade bort hennes adress. Hon bor i Oslo. Vi har känt varann i 20 år, vi träffades utomlands och blev vänner och skickade alltid julkort till varandra så det var roligt att återfå kontakten igen.

    Vad shoppade Ni för nåt fint då? Låter inte alls fel med shopping och ömma fötter och brutna naglar är det nog värt ;) Hoppas Ni får bättre väder under Jennys besök nudå :)

    Kul att Du tittade in på bloggen, det kommer Look-a-likes i ett antal dagar nu :D Har svarat på Din kommentar.

    Kram på Er från takdroppande och fågelkvittrande Svea Rike!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag måste erkänna att jag blev rätt förvånad också, när jag fick mailet av Mattias.

    Världen är jätteliten ibland, kännns som om det börjar vara läge att komma och besöka er i Tampa snart! :-)
    Hoppas att er gäst kände att hon fick tillräcklig guidning i Chicago och att allt gick bra med resan till Tampa?

    Vi är tillbaka i Sverige nu, vår resa gick helt enligt plan! Chicago är ju lite av en "hemmaflygplats", så det var en enkel match att guida mellan terminalerna. :-)

    //Flygplatsguiden och före detta kollegan - Jonas Emilsson. :-)

    SvaraRadera