tisdag 7 december 2010

'Tre månader'

Tentan avklarad och idag fick jag äntligen mitt nya social security card med posten. Det betyder att jag åker och försöker skaffa ett florran-körkort imorgon!

Helt otroligt föresten att det ska ta över tre månader att fixa körkort (ta i trä! eftersom jag inte har det ÄN.) Vi har känt oss lite handikappade här sista veckan. Mitt svenska körkort var nämligen bara giltigt i tre månader och jag får därför inte köra bil här längre eftersom det gått tre månader och ca en vecka, varför Mattias får agera taxichaufför så fort jag ska någonstans.

Påtal om att vi varit här i över tre månader så insåg jag här om dagen att det är den längsta tid jag någonsin varit ifrån Sverige!

Under 2004 pluggade jag i Kairo, Egypten och bodde där i en månad och två veckor.

I Sinaiöken en av helgerna som jag bodde med en gästvänlig beduinfamilj jag lärde känna

Under 2006(?) gjorde jag en fältstudie i Östafrika och stannade där i två månader.

Fullastad bil i Tanzania! Jag har för mig att jag räknade till 22 personer i jeepen...

Under 2002-2003 backpackade jag i Sydamerika och var borta i tre månader.

Campade vid en av Amazonas floder i Bolivia

Tiden går verkligen fort, det känns som det inte alls var längesedan jag gjorde de där resorna och jag kommer bara ihåg det som var roligt och bra! Samma sak med det som hittills varit av USA-vistelsen, bara trevliga minnen som lagras :)

Håll nu tummarna för att jag får en körkortstid imorgon och om det går vägen får ni hålla tummarna att jag också klarar kortet!

3 kommentarer:

  1. Håller tummarna hårt för körkortet! vad härligt och höra att det är de trevliga minnen som lagrats hos dig. Allt handlar väl trots allt om attityden och inställningen man väljer att ha. Din attityd är störtskön och inspirerande. Jag sitter just nu i Boden och petar på nagelbanden och undrar vad fan jag gör här...precis som att jag vore oskyldig och någon har gjort ett jävligt konstigt val åt mig :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fan... (lägger till en tredje svordom då alla goda ting är tre!)

    SvaraRadera
  3. Haha, se, du är ju också så där optimistisk "alla goda ting är tre" ;) Men om du tänker tillbaka på Lund-tiden, visst kommer du mest ihåg trevliga saker då? Blir nog samma när du flyttar från Luleå :)

    Kram

    SvaraRadera