söndag 5 december 2010

En sväng till Sarasota

Mitt dygnomvändande har gått över förväntan. I morse steg jag upp strax innan kl 5 utan att ligga och dra mig. Tentan inatt är kl 3, så det ska nog gå att vakna då också. Fördelen med att göra tenta hemifrån är att man inte behöver stiga upp extra tidigt för att duscha, sminka sig, packa ihop tenta-fikat och ta sig till en skrivsal. Jag kommer istället sitta i min snuggie (that's right, har äntligen köpt en!) framför datorn och äta frukost där :)

Min snuggie (superlen filt med ärmar)! Grymt skön, härligt varm och i ett sånt där klassiskt florida-fru-mönster! Jag ser redan framför mig hur jag kommer att ha med den nästa gång jag sätter mig på en uteservering i Umeå :)


När Mattias vaknade åkte vi iväg till Sarasota, som ligger ca en timme söder om Tampa. Onödigt vetande för er som följer serien Cougar town är att den utspelar sig i Sarasota - en vacker håla vid havet.

Sarasotas centrum

Lyxiga villor lite här och var längst med stränderna


En av Sarasotas stränder där jag hittade de största "vild-snäckorna" jag någonsin sett! De får nu utgöra dekoration bland våra värmeljus i lägenheten...


Fanns många intressanta brevlådor, bland annat den fisklådan...


... och denna delfinbrevlåda!


Jag gissar att svenska influenser hade påverkat namnet på denna community...

4 kommentarer:

  1. Hej Leopardpläden såg jättemysig ut. Jag har också vid mina senaste klädköp handlat kläder med liknande mönster så att jag skall passa in när vi kommer och hälsar på. Lycka till med tentan.
    Kramar till er från oss mamma

    SvaraRadera
  2. Härligt! Då kan vi matcha varann, det är viktigt, eller hur? ;) Kommer fortfarande ihåg hur glad du blev när kajsa vann ett leopardmönstrat halsband på en hundutställning eftersom det matchade vissa detaljer i ert vardagsrum!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Gillade din snuggie:) Är det inga hål för fötterna? Finns det andra mönster också?

    Hoppas att tentan gått bra!

    SvaraRadera
  4. Agneta: Den finns i alla möjliga färger och mönster, valde leopardmönster lite som en parodi på det här med floridafru... ;) Den är som en filt så fötterna är fria hela tiden, men den är sådär extralång så man kan mysa in fötterna i filten :) Du får testa den när ni kommer, gissar att du också kommer bli kär i den ;)

    SvaraRadera