lördag 4 december 2010

Ställa om mig till svensk...

Steg upp kl 6 imorse, liksom igår (stiger annars upp vid 9 varje morgon) och Maken sover fortfarande och lär nog göra det några timmar till. Anledningen till min tidiga morgon är att jag har en tenta på måndag, svensk tid 9.00-17.00, men Florran-tid 03.00 på natten till 11.00 på förmiddagen! Så nu försöker jag ställa om dygnet allt som går så jag kan vara produktiv under natttentan. Att ställa tillbaka dygnet under en helg är nog det tråkigaste! Jag och Mattias gick ned på grannpuben igår, men kl 21 fick jag konstatera "Näe du älskling, nu börjar det bli sent för mig, så jag ska gå och lägga mig, men ha det så trevligt så ses vi imorgon!"

Det ska bli så skönt när tentan är gjord! Då går jag nämligen ned i studietakt från 175 % till 75 %, något som passar mig perfekt med tanke på den stundande julresan till Panama! :)


Passar också på att svara på den utmaning jag fick från min kompis Jenny...

4 tv-program jag kollar på för det mesta:
- Dexter
- How I met your mother
- The Event
- Desperate Housewives

4 saker jag har gjort idag:
- Tränat
- Solat på balkongen
- Skrivit shoppinglista inför nästa helgs besök på ett outletköpcenter
- Gjort klart examinationsuppgifter i kurserna Pedagogiskt ledarskap och Religionspsykologi

4 saker jag längtar efter:
- KAJSA!!!
- Familjen
- Vännerna i Sverige
- Svenskt lösviktsgodis
Finaste Kajsa är saknad, till skillnaden mot den svenska vintern...

4 saker på önskelistan:
- Snuggie
- Dykcertifikat
- En vit Corvette -11 (önska kan man ju...)
- Pappas hemlagade pikatta

4 saker jag hatar: (Hata är ett starkt ord som jag inte använder särskilt ofta, så det som leder till allmän irritation i vardagen får väl kvala in här...)
- När tiden inte räcker till allt jag vill göra
-Oväntade motgångar som man inte kan göra någonting åt (Ex. amerikansk byråkrati och teknikstrul när Maken inte är hemma!)
-Reklamavbrotten var 5:e minut på amerikanska tv-kanaler
-Ineffektivitet

4 personer som jag utmanar:

3 kommentarer:

  1. Tack för utmaningen! :) Lånade en bild, hoppas det inte gör nåt...annars får Du säga till så tar jag bort den ;)

    Har läst bloggen men inte hunnit kommentera så det kommer väl så småningom! Hääärliga bilder och som Du sa, man blev helt klart mera sugen på Texas! Lite sådär som jag föreställt mej vår resa! :)

    *Kram*

    SvaraRadera
  2. Åh, glömde...Hoppas det gått toppenbra på Tentan!!!

    SvaraRadera
  3. Tack, nu är tentan avklarad så det är såååå skönt att ha det bortgjort och kunna hänga med på pubrundor på kvällarna igen ;) Gör absolut ingenting att du lånade en bild, särskilt inte med den snälla bildkommentaren :) Ha det bäst!

    SvaraRadera