tisdag 21 december 2010

Att få håret ompysslat är underskattat

Nyhemkommen från frisören med nyfärgade rötter och lockat hår! Att sätta sig i frisörstolen och bli ompysslad i nästan två timmar är verkligen underskattat. Man får uppdatera sig om senaste kändisskvallret via modetidningarna (och inse att man inte har en aning om vilka de flesta är), lukta på parfymprover på tidningarnas reklamsidor, ta emot beröm för att man inte använder hårtork (där fick du T. som alltid klagar på att jag aldrig ägt en hårtork eller lock/platttång :P), trevligt småprat med frisören och, kanske bäst av allt, hårbottensmassage vid schamponeringen! Och sen när man går därifrån kan man kasta med håret och intala sig att det ser ut som håret på en Hollywood Hair Barbie... :)

Vilken liten tjej ville inte ha denna barbiedocka i slutet på 80/början på 90-talet?

3 kommentarer:

  1. Vadå! Var det något fel på MINA tidningar eller MIN massage när det begav sig på Tomtebo?:)
    Jag vet vilken lyx det är när något proffs färgar håret...du vet vad jag menar!
    Jag har föresten klippt av mig mitt hår till en page. Går fort att torka med fönen.
    Tyckte de på salongen att din hårfärg såg bra ut?

    Ha det så bra!!

    SvaraRadera
  2. Haha, din proffsiga omhändertagning av mitt hår var såklart i en helt annan liga (bättre såklart), varför jag inte ens försökte mig på att jämföra den med den här i Florida ;)Dock fick DU komplimanger för att mitt hår var så välskött och jämt färgat :)Jag har färgat på salong EN gång här tidigare och han såg på en gång att det partiet inte var lika snyggt gjort ;)

    Kul med page! Kan du inte mejla en bild så vi får se?

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Din ack så kära T22 december 2010 kl. 06:13

    men kära vickis, vänta tills du blir gammal, tunnhårig och korthårig.. då kommer du också vilja ha en hårfön :D

    SvaraRadera