fredag 8 juni 2012

Tillbakablick - Resor

När ett kapitel är avslutat hör det ju som till att blicka tillbaka lite och något jag genast kommer att tänka på är de olika resor vi hunnit göra på dessa knappt två åren:
  • 33 av 50 delstater (skulle vara intressant att veta ur många mil vi bilat med tanke på att bara sista bilsemestern var på över 400 mil).
  • Större delen av Florida (som till storleken är som 2/3 av Sverige)
Karta på vart vi varit i USA
  • Två svängar till Canada (Brittish Colombia och Toronto).
  • Ecuador och Galapagosöarna i Sydamerika
  • Jamaica, Cayman Islands, Bahamas och Puerto Rico i Karibien 
  • Tre veckor i Sverige då min syster gifte sig
  • Samtliga länder i Centralamerika (Mexico två gånger, Belize, Guatemala, El Salvador, Honduras två gånger, Nicaragua, Costa Rica och Panama).

Min och Susannes resa i Centralamerika
Vi känner oss verkligen lyckligt lottade som fått se och uppleva så mycket på kort tid. Är det någon som ska åka till någon av ovanstående delstater och länder kommer jag gärna med tips!  

2 kommentarer:

  1. Du skulle vara en fantastisk reseledare, du var ju helt otrolig när vi var och hälsade på er. Nu hoppas jag att ni stannar:)

    SvaraRadera
  2. Tackar! Om jag får någon kris senare i livet kommer jag garanterat sadla om till reseledare! ;)

    SvaraRadera