lördag 23 juni 2012

Tillbaka från kryssningen



Tack vare mina föräldrar så har vi sluppit att vara billösa sedan vi kom hem, men det var ändå skönt när jag fick ett sms av Mattias i tisdags med texten "Jag åker och hämtar hem Mustangen imorgon, tillbaka torsdag förmiddag". "Mussen" har varit efterlängtad!

Välkommen hem till Ersforsen, hoppas du ska trivas!
 Men att ta hem bil till Sverige är inte det enklaste. Transporten har visat sig ta längre tid än vi trodde, papper ska skickas in till tullen, särskilda tillstånd ska det ansökas om, nummer ska stansas in osv. På grund av industrisemestern kommer vi nog inte få våra svenska nummerplåtar förän i augusti, Mattias körde därför upp den utan (från Hjo) och blev stoppad av polisen två gånger, men hade tur båda gångerna och blev bara tillsagd att fixa plåtarna samt fick komplimanger för bilen.

Om vi räknar in min fortkörning i USA då jag blev stoppad så har Mustangen hamnat i trubbel med polisen tre gånger på fem månader i två olika länder. Kanske hög tid att vara lite försiktig framöver?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar