måndag 18 juni 2012

Hur känns det att vara tillbaka?

Ledsen att det varit lite tyst från mig i några dagar. Jag ser på besöksstatistiken att ni är många som nog väntar på att jag ska jobba mig upp till det utlovade 500:e inlägget.

Min första jobbvecka i Sverige blev verkligen en omställning! Jobbade sex av sju dagar nio till elva timmar per dag. Hade varit skönt att kunna vara hemma mer eftersom vi dels har mycket att göra med valpen och dels har en del kvar att göra i huset och på tomten. Men samtidigt var det skönt att få en kickstart på jobbet så man hinner komma in ordentligt redan från början!

Två frågar har vi fått av många sedan vi kom hem. Hur känns det att vara tillbaka i Sverige? och Vad saknar ni i USA? Uppriktigt sagt så känns det inte så mycket att vara tillbaka, USA-vistelsen känns redan ganska avlägsen och det känns som att vi aldrig varit borta. Men vi brukar vara ganska snabba på att ställa om oss. Angående fråga nummer två så finns det ingenting vi börjat sakna förutom möjligtvis spicy chicken wings honey bbq och bra sushirestauranger. Naturligtvis saknar vi vädret också,vem skulle inte sakna 30 grader varje dag och sol? Men idag har det verkligen varit jättefint och därför tänkte vi nu åka ned på stan, sätta oss i någon park med picknickfilten och ge hämtmat från någon av Umeås sushirestauranger en chans...

2 kommentarer: