fredag 8 juni 2012

Tillbakablick - några utmärkande besök

Innan jag avvecklar Svenska Floridafrun så tänkte jag som sagt göra några tillbakablickar från vår tid på andra sidan Atlanten. I förra inlägget skrev jag om de resor vi gjort och nu tänkte jag skriva lite några särskilt minnesvärda besökarminnen med fokus på det som stack ut...

Värsta brännan... Brorsan Sebastian i juli 2011!
Seb blev snabbt amerikaniserad i form av en redneck

Sebastians solblåsor på vaderna var i en klass för sig!
Flest besök... Pappa Hans med sina tre besök på nio månader! Han var den första att besöka oss i oktober 2010 och kom sedan ner med min mamma i januari 2011 och sedan med min bror i juni 2011.

Pappa och jag i Mexikanska golfen, Clearwater Beach

Snabbaste Floridabingon... kompisen Jenny! ("Floridabingo" är en tävling som jag hittade på och som bestod av saker man bör se eller göra under en Floridasemester).

Stolt Jenny fick Floridabingo efter 1,5 dag!
Värsta vädret... kompisen Micke! Han hälsade på oss i några dagar i slutet på februari. Innan och efter han åkte var det toppenväder, men under de få dagar han var här lyckades ordentliga regnoväder och två tornados svepa in över Tampa - och en av tornadosarna fastnade vi i när vi var ute och åkte bil.

Tornadon framför och påväg emot oss, någon minut senare var det noll sikt, starka vindar och regnoväder
Mesta shoppingen... Svåravgjord! Perran och Ankie så ju åt sina barn inne på Walmart att de kunde få vad de ville - varje barns dröm! Brorsan köpte 27 t-shirts (varav två seriösa), Familjen Larsson köpte så många skor att de fick mängdrabatt, pappas sammanlagda shopping under sina tre resor var imponerande, medan vanligtvis shoppingglada syrran Terese fick skämmas då hennes man Jonas shoppade betydligt mer än henne.

Modigaste badaren... mamma Ulla-Britt! Hon hoppade i den otroligt kalla poolen i början på januari 2011 - ingen annan besökare har varit i närheten av att slå det.


Förutom ovan nämnda så har även Mattias föräldrar Irene och Bertil besökt oss, Mattias f d kollega Niklas, min moster Sofie och hennes vänner från Skellefteå samt våra kompisar Helen och Anders.

I nästa tillbakablicksinlägg kommer jag att fokusera på Sweden vs USA.

3 kommentarer:

  1. Var inte fam. Larsson dom sista som besökte er...?

    SvaraRadera
  2. Opps! Det har du så rätt i! Helen och Anders får istället briljera med att de var de första att se vår tredje lägenhet. Ska ändra med detsamma!

    SvaraRadera
  3. Hihi...det gör inget

    SvaraRadera